Zamieszczone przez misiekwaw
świece żarowe
Zwiń
X
-
świece żarowe
Witam
dzisiaj pierwszy raz mialem taki problem, mróz -12 stopni, zagrzalemn swiece w skodzie, zapalilem zgasla, i tak ze 3 razy w koncu zapalila, czy to zależy od ropy???mialem wrazenie ze z poczatku nie chodzil na wszystkie gary, jak najprosciej sprawdzic swiece zarowe, czy cieżko ich wykręcic?/
-
-
Witam. Najprostszym sposobem na sprawdzenie świec żarowych jest typowa próbówka samochodowa (taka z przewodem i żabką zaciskową zakładana na mase). Zdejmujesz przewody zasilające ze wiec (na wcisk), zakładasz mase na świecę tam gdzie jest gwint na niej a próbówkę dotykasz do plusowego zacisku akumulatora. Jeśli zaświeci jest ok. Jest to najprostszy sposób na sprawdzenie świec. Albo grzeje, albo spalona. Inna sprawa, że może grzać słabiej ale to inna bajka. Ja tak wyeliminowałem 2 sztuki, które były spalone. Zmieniłem na BERU takie to niby oryginał. I proponowali mi zmienić wszystkie. Koszt to ok 160 zł komplet. Pozdrawaiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Biszczuwolas, podłącz auto do komputera i VCDS pokaże CI czy świece nie palą (i ewentualnie które)
jesteś pewien że O1 ma monitorowanie świec ? Ja tego nigdy w O1 nie oglądałem ale w O1 niekoniecznie będzie to zobrazowane
jakimkolwiek błędem
Zamieszczone przez jakub85Witam. Najprostszym sposobem na sprawdzenie świec żarowych jest typowa próbówka samochodowa (taka z przewodem i żabką zaciskową zakładana na mase). Zdejmujesz przewody zasilające ze wiec (na wcisk), zakładasz mase na świecę tam gdzie jest gwint na niej a próbówkę dotykasz do plusowego zacisku akumulatora. Jeśli zaświeci jest ok. Jest to najprostszy sposób na sprawdzenie świec. Albo grzeje, albo spalona.
1)
Zamieszczone przez jakub85Zdejmujesz przewody zasilające ze wiec (na wcisk),
2)Zamieszczone przez jakub85zakładasz mase na świecę tam gdzie jest gwint
3)Zamieszczone przez jakub85a próbówkę dotykasz do plusowego zacisku akumulatora.
w takim przypadku to probówka powinna zawsze zaświecić jeżeli tylko świeca nadal będzie wkręcona.
Ja bym to prościej zrobił:
1) zdjecie czopa zasilającego ze świecy
2) wziąłbym omomierz i zmierzył opór pomiędzy główką świecy z której zdjęty został czop zasilający a masą (dowolny punkt metalowy samochodu)
3) jeżeli opór wyniesie poniżej 5OHm (skorygowałem aby objąć tym kryterium wszystkie świece) to świeca OK, jeżeli powyżej 5 OHm to już ledwie zipie i też do wymiany a jak nieskończoność to trup zupełny.
Metoda mechanika którego podpatrzyłem:
1) wykręcić świecę
2) podłączyć z leżącego obok naładowanego akumulatora masę (do gwintu lub okolic)
3) uderzyć główką świecy (tą na której był czop zasilający) o biegun dodatni akumulatora: jak pójdą delikatne iskry to świeca OK, jak nie to trup.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Teoretycznie jest to możliwe . Jak masz omomierz to sprawdz świece omomierzem .
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 15:46 ]
Zamieszczone przez wolasjesteś pewien że O1 ma monitorowanie świec ? Ja tego nigdy w O1 nie oglądałem ale w O1 niekoniecznie będzie to zobrazowane
jakimkolwiek błędem
Komentarz
-
-
wolas, może być też tak jak pisze kolega jakub85, wtedy sposób na probówkę nic nie wykaże - moim zdaniem.
Zamieszczone przez jakub85Inna sprawa, że może grzać słabiej ale to inna bajka.
W tym wątku znajdziesz wiecej szczegułów: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...41256&start=90
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wolasw takim przypadku to probówka powinna zawsze zaświecić jeżeli tylko świeca nadal będzie wkręcona.
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 15:57 ]
Opiszę sposób na żarówkę
1 . Zdejmujemy listwę zasilającą świece
2. Jeden przewód od żarówki przykładamy w miejsce zasilania świecy czyli pręt na środku( na którym była założona listwa )drugi przewód dołączamy do plusa na aku Jak świeca ma przejście żarówka świeci jak nie świeci to mamy uwaloną grzałkę. To samo można osiągnąć zdejmując listwę z świec i zwykłym kabelkiem dotknąć do plusa na aku a drugim końcem do zasilania świecy jak zaiskrzy ( w trakcie dotknięcia) to świeca teoretycznie działa jak nic się nie dzieje to uwalona . Oczywiście kabelkiem dotykamy świecy lub aku na sekundę Wszystko to są półśrodki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wolasnie wiem czy cos złe robie czy wszystkie byłyby spalone?? raczej to chyba nie możliwe,--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
sposób na żarówkę ... omomierz to sprawdz świeceSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trytonTo samo można osiągnąć zdejmując listwę z świec i zwykłym kabelkiem dotknąć do plusa na aku a drugim końcem do zasilania świecy jak zaiskrzy to
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 16:14 ]
Zamieszczone przez phrixTo że żarówka świeci nie znaczy że świeca jest sprawna.
Stąd metoda z omomierzem jest dobra, opór poniżej 1OHm przełoży się przy 12V zasilania na już całkiem dobrą moc pobieraną i wydawaną w postaci ciepła przez świecę. Metoda dobrze utrwalona ("na mechanika") polegająca na wykręceniu i testach na akumulatorze zewnętrznym też jest dobra ale rękawiczki lepiej założyć i jakieś okulary ochronne.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez wolasnie wiem czy cos złe robie czy wszystkie byłyby spalone?? raczej to chyba nie możliwe,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trytonTu masz racje napisze jeszcze raz jak ktoś robi to drutem to ma tylko MUSNĄĆ drutem elektrodę a nie MASĘ
multimetr kosztuje w hipermarketach kilkanaście złotych a zawsze podkreślam: w gospodarstwie domowym zawsze się przyda... no a w tym przypadku jest najmniej inwazyjną metodą :idea:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaCi co wiedzą tym bardziej się nie zdecydują na taką akcję wyczuwając czym to się może skończyć.
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 16:29 ]
Zamieszczone przez innovai lepiej w rękawiczkach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trytonZamieszczone przez innovaCi co wiedzą tym bardziej się nie zdecydują na taką akcję wyczuwając czym to się może skończyć.
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 16:29 ]
Zamieszczone przez innovai lepiej w rękawiczkach
tak przy okazji to enegrgetycy na zabezpieczenie przeciwciążowe (to lateksowe) mówią: izolacja,
ale ten element w tej robocie nie będzie potrzebny--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Poza opisanymi metodami elektrycznymi, polecam inną metodę, mechaniczną Proponuję wykręcić świecę i zobaczyć czy na końcówce jest czarny nagar, jeżeli jest świeca dziabnięta i nie grzeje, jeżeli nie ma nagaru świeczka OK, podczas grzania nagar jest wypalany i świeca jest czysta.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Widzę że ''dobrych rad'' nie brakuje. Ja tym sposobem, który opisałem sprawdziłem w 3 minuty bez odkręcania, omomierza, stykania plusa do świecy i innych ''wymyślnych'' gadżetów. Świece mają być wkręcone. Zdejmujesz zasilanie z nich, tam gdzie jest gwint na końcu świecy (czyli tam gdzie był zasilanie jej) przytykasz próbówke (lub żarówkę samochodową np H4 z dwoma kabelkami) i drugą strone tej próbówki na zacisk + akumulatora. Każdą jedną tak sprawdzasz. Przytykasz, świeci, OK, nie świeci spalona. Metoda na omomierz, bardziej zaawansowana. Skąd wiesz jaki ma być opór? Nie wiesz. Więc nie proponuje. Jeśli świeca jest dobra, zamyka obwód czyli jest przewodnikiem. Jeśli spalona żarówka nie zaświeci. Po co kombinować? Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jakub85Skąd wiesz jaki ma być opór
[ Dodano: Pon 30 Sty, 12 19:20 ]
budowa świec
Niterra ist der weltweit führende Hersteller der Marken NGK Ignition Parts und NTK Vehicle Electronics. Niterra ▶ beste Zünd- und Sensortechnik
a tu mniej więcej jaki opór
Komentarz
-
Komentarz